Voorbereiding Zuid-Afrika - Reisverslag uit Elst, Nederland van Maaike Diks - WaarBenJij.nu Voorbereiding Zuid-Afrika - Reisverslag uit Elst, Nederland van Maaike Diks - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Maaike

10 September 2016 | Nederland, Elst

Hoi allemaal, mijn naam is Maaike Diks, ik ben 15 jaar en ik woon in Elst.
In februari is het zover, we gaan met een gezellige groep leerlingen en docenten naar Zuid-Afrika!!! Een droom die ik sinds groep 8 heb die eindelijk uitkomt. Ik weet het, het klinkt nogal dramatisch maar het is echt zo. We gaan natuurlijk niet (alleen) de toerist uithangen, de plannen zijn om de plaatselijke bevolking te helpen door onder andere geld in te zamelen, minilessen op een basisschool te geven en een gedeelte van de school op te knappen. Ik heb er nu al zin in!

Voor een droom die ik zo lang koester weet ik vrij weinig over het Genadendal, nogal slordig. Als je je gaat inlezen kom je vrij vaak hetzelfde tegen, namelijk; dat het Genadendal de eerste grote nederzetting naast Kaapstad was. Hier werd dan ook de eerste missiepost van Zuid-Afrika gevestigd. Natuurlijk is het Genadendal eerst ontdekt, dit gebeurde op 23 april 1738 door de Duitse missionaris Georg Schmidt van de Evangelische Broedergemeente. Eigenlijk heeft Georg Schmidt het Genadendal niet echt ontdekt, eerder gesticht. Hij verspreide hier het geloof en leerde de bevolking lezen en schrijven. 100 Jaar later werd de eerste lerarenopleiding opgericht. Helaas kwam in 1926 de discriminatie om de hoek kijken. De blanken bezetters vonden dat de zwarte bevolking geen studie nodig hadden, “ze moesten immers toch alleen maar op het land werken”. Hierdoor moest de school sluiten. Pas in 1990 werden de discriminatiewetten afgeschaft, jammer genoeg hebben deze wetten nog steeds invloed op het heden. Ondanks het harde werken van Nelson Mandela die in 1994 zelf tot president werd verkozen “IT ALWAYS SEEMS IMPOSSIBLE UNTIL IT’S DONE!”

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Elst

Het Genadendal, Zuid-Afrika

Hoi allemaal, mijn naam is Maaike Diks, ik ben 15 jaar en ik woon in Elst. In februari is het zover, we gaan met een gezellige groep leerlingen en docenten naar Zuid-Afrika!!! Een droom die ik sinds groep 8 heb die eindelijk uitkomt. Ik weet het, het klinkt nogal dramatisch maar het is echt zo. We gaan natuurlijk niet (alleen) de toerist uithangen, de plannen zijn om de plaatselijke bevolking te helpen door onder andere geld in te zamelen, minilessen op een basisschool te geven en een gedeelte van de school op te knappen. Ik heb er nu al zin in!

Voor een droom die ik zo lang koester weet ik vrij weinig over het Genadendal, nogal slordig. Als je je gaat inlezen kom je vrij vaak hetzelfde tegen, namelijk; dat het Genadendal de eerste grote nederzetting naast Kaapstad was. Hier werd dan ook de eerste missiepost van Zuid-Afrika gevestigd. Natuurlijk is het Genadendal eerst ontdekt, dit gebeurde op 23 april 1738 door de Duitse missionaris Georg Schmidt van de Evangelische Broedergemeente. Eigenlijk heeft Georg Schmidt het Genadendal niet echt ontdekt, eerder gesticht. Hij verspreide hier het geloof en leerde de bevolking lezen en schrijven. 100 Jaar later werd de eerste lerarenopleiding opgericht. Helaas kwam in 1926 de discriminatie om de hoek kijken. De blanken bezetters vonden dat de zwarte bevolking geen studie nodig hadden, “ze moesten immers toch alleen maar op het land werken”. Hierdoor moest de school sluiten. Pas in 1990 werden de discriminatiewetten afgeschaft, jammer genoeg hebben deze wetten nog steeds invloed op het heden. Ondanks het harde werken van Nelson Mandela die in 1994 zelf tot president werd verkozen “IT ALWAYS SEEMS IMPOSSIBLE UNTIL IT’S DONE!”

Recente Reisverslagen:

02 November 2016

Voorbereiding Zuid-Afrika

10 September 2016

Voorbereiding Zuid-Afrika
Maaike

Actief sinds 10 Sept. 2016
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 1225

Voorgaande reizen:

24 Februari 2017 - 11 Maart 2017

Het Genadendal, Zuid-Afrika

Landen bezocht: